Закон №3251 амністія авто на іноземній реєстрації.

14 Чер

BB6A35567

Всі, хто прямо чи опосередковано стикався з вибором чи купівлею авто в Україні знає завищені ціни у нашій державі, тому стараються купувати авто на іноземній реєстрації, придумуючи численні способи легалізації для їзди на іноземних номерах.

Хтось готовий перетинати кожні 5-10 днів кордон на пересічку, створюючи незручності собі, митникам, і всім, хто має нещастя опинитись на кордоні в той момент. Хтось платить підприємливим ділкам по 500-600 у.е за виготовлення напівлегальних документів на машину з користуванням нею рік в нашій державі. Так пересічна людина, заради можливості мати транспорт, стає співучасником махінацій і протиправних дій,

BB6A3543просто тому, що не в стані переплатити за легальне розмитнення ледь не вдвічі перевищуючу ціну автомобіля.Допустимо, ви купуєте за кордоном машину 2005 року за 185 775 грн, а розмитнення її для вас коштуватиме 528 715 грн (!) – це по суті вдвічі більше за саме авто. Не дивно, що ніхто легально не бажає розмитнювати такі автомобілі.

Автолоббі в Україні уже більше 20-ти років унеможливило вільне пересування, створюючи массу проблем:

– пусту казну, бо замість платити підприємливим ділкам за липові документи, можна було отримати надходження в державну казну, які могли б піти на ремонти доріг,

– не реєстровані авто без фактичних власників, що скоюють дтп на дорогах, і можуть спокійно залишити авто на місці дтп, не боячись бути знайденими,

– щоденні черги на кордоні, які доставляють незручності як митникам так і простим мешканцям,

– ввезення в Україну дешевого металобрухту, замість нормальних екологічних авто стандарту євро 5,

– зниження якості життя пересічного українця, який не може дозволити собі користуватись авто, що втричі перевищує свою вартість.

BB6A3542Змінити ситуацію взялись 86 народних депутатів, разом з громадськими організаціями Закарпаття та Львівщини, які як прикордонні області найбільш гостро відчувають проблеми не розмитнених авто. Так був поданий на розгляд до Верховної ради України законопроект №3251. Обговорити, створити робочу групу по цьому проекту закликали представники ГО “Завтра” на круглому столі, що відбувся 10 червня у приміщенні Львівської політехніки. На BB6A3630заході були присутні ініціатори проекту – депутати  Роберт Горват, Оксана Юринець, Ярослав та Богадан Дубневичі, представники Львівської та Закарпатської митниць ДФС, Держприкордонслужби та інші небайдужі громадяни.

В разі прийняття цього законопроекту український авторинок чекає справжня революція. Адже якщо коротко пояснити тези закону, то на українських автолюбителів чекає найкращий подарунок від влади за всі роки незалежності. Отже, що ми матимемо:

BB6A3667– зниження ціни на розмитнення автомобілів (тут статистика цін до і після говорить сама за себе). При тому під зниження вартості підпадають не лише дешеві малолітражки, а й авто з 2-літровим двигуном.

– здешевлення цін на вітчизняному авторинку в середньому на 15-20%. Все залежить від того, наскільки активно купуватимуть іноземні авто.

BB6A3615– ввіз авто не старше 1 січня 2010 року. Відповідно, оновлення авто на ринку, і запобігання ввозу відвертого шроту на територію держави. Тобто це дасть реальну можливість придбати людям більше нових та якісних авто найстарше – 7-ми річного віку, (замість 15-20 річних іномарок, які на даний момент може дозволити собі людина придбати в Україні).

– усунення з ринку  бариг та перекупщиків – адже за законом купити та розмитнити може лише одна людина одне авто на рік.

BB6A3655Але це все в перспективі, для тих, хто має на меті купити авто після вступу в дію закону. Що ж робити уже існуючим власникам авто на транзитних номерах?. Для них закон передбачає так звану “податкову амністію”. Тобто, замість збільшення періоду перебування авто (зараз це 5-10 днів) до бажаних 30 днів, новим законом передбачається можливість розмитнити авто, за умови володіння ним не менше року. Тобто надасться можливість власникам авто( а їх за офіційними даними близько 100 000) легалізувати своє авто – сплатити офіційно адекватну ціну за розмитнення, і більше не створювати проблеми собі та митникам. Звісно, умова діє лише для тих, хто володіє авто не менше року.

Проект ще не досконалий, і це визнають його творці нардепи. Проте, це перша платформа соціального законопроекту такого рівня, яка вперше за надцять років намагається цивілізовано вирішити питання проблем власників авто на транзитних номерах.

Звичайно, що таке “ельдорадо” просто фізично не могли дозволити представники автолоббі. Тому, законопроект був заблокований Дмитром Святашем. Завтра, 15.06.2015 року вирішуватиметься доля законопроекту, у комітеті Верховної Ради України з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України де якраз і буде розглянутий проект постанови “про скасування рішення Верховної Ради України від 31 травня 2016 року про прийняття в другому читанні та в цілому як закон проекту Закону України про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів”. В разі позитивного результату, законопроект піде на підпис нашому Президенту, а далі лише залишається сподіватись, на позитивне рішення гаранта. Депутати дають все ж оптимістичні прогнози на те, що президент таки підпише законопроект.

Зараз, коли він уже є в більш-менш оформленому вигляді, і з’явилась реальна надія на його прийняття, авторинок завмер в очікуванні, і постає лише питання – КОЛИ?  Як зазначають депутати та представники ГО “Завтра” – в разі підписання закону, на протязі місяця часу закон вступає в силу. Тобто, при позитивному рішенні гаранта, ще цього літа українці матимуть можливість пересісти на якісні європейські авто.

Немає коментарів до публікації

Написати коментар