Українці обійдуться без дешевих авто з-за кордону

11 Гру

tamognya

Одне з чи не найболючіших питань – можливість ввозу та розмитнення іноземних автомобілів з-за кордону сьогодні намагались висвітлити активісти «Західноукраїнської асоціації власників транзитних авто»(«ЗАВТРА»). Представники організації намагались спростити життя тисячам українців, чиє авто зареєстроване за кордоном, проте завдяки «Самопомочі», яка проігнорувала законопроект,  він не дійшов до Верховної Ради.

Перетину кордону власників транзитного авто постала вже давно. За словами співкоординатора ГО «ЗАВТРА» у Львівській області Станіслава Бучацького, така ситуація виникла через дороге розмитнення та акцизний збір.

«Україна – друга у світі за віком і вартістю автомобіля. Середній вік автівок в Україні складає 21,5 років, в той час як у Польщі цей показник десь на рівні 15 років. Попри це, ціна на автомобіль в Україні значно вища, аніж у Польщі. За дві тисячі доларів за кордоном можна купити вживану іномарку у хорошому стані, в той час як в Україні ціна такого авто десь шість тисяч. Саме через цю колосальну різницю багато водіїв сплачують кошти за страховку і техогляд у бюджет інших країн, а також їздять на кордон раз у п’ять днів», – зазначив він. Як розповів Голова ГО «ЗАВТРА» Павло Білецький, активісти за допомогою юристів розробили законопроект, який не лише покращив би життя багатьох водіїв, а й поповнив би державний бюджет, але документ не дійшов до Верховної Ради.

«Ми намагалися через депутатів «Самопомочі» дати на голосування законопроект, який передбачає користування транзитним авто рік часу за певну плату у державний бюджет. Депутати «Самопомочі» сказали, що їм сподобався законопроект, проте на цьому все й скінчилося. Це й не дивно, адже у митному комітеті є президент ВАТ «Українська автомобільна корпорація» Таріел Васадзе. Йому вкрай невигідно, щоб український ринок заповнили дешеві та якісні автомобілі. Попри обіцянки, депутати «Самопомочі» не зробили нічого, аби покращити життя багатьом водіям», – запевнив П.Білецький. Сьогодні це стало новиною дня, адже українці й надалі купують авто за кордоном, бо не кожен має бажання і можливість переплачувати в чотири рази більшу вартість авто ні за що. За матеріалом portal.lviv.ua

І так, давайте розглянемо варіанти, що станеться, якщо законопроект все ж не приймуть. Як зазначають автовласники: нічого не зміниться. Ціни на внутрішньому ринку б/у автомобілів залишаться стабільними. 9 мільйонів власників будуть задоволені, що їх авто не впало в ціні, а люди, які мають на руках  $ 5−10 тыс., але без авто, будуть незадоволені, так як ціни на нашому ринку  б/у набагато вище, і в ЕС за ці гроші можна купити дешевший, новіший і якісніший автомобіль. І так, 9 мільйонів автовласників задоволені, офіційні імпортери та автопром задоволені, — іноземці залишились при своїх інтересах; а ті громадяни, у кого є $ 5−10 тыс., але немає авто, — його й не матимуть.

2) Що станеться, коли закон приймуть?

Автобизнесмени — торговці б/у авто в ВР виграли, організовано в ЕС закуповують на шротах б/у авто (там вони починають рости в ціні), і замість автосалонів авто продають на площадках (ніхто ж не тішить себе ілюзіями, що авто бізнесмени віддадуть свій прибутковий бізнес звичайним людям? ), Укравтопром в мінусах, офіційні імпортери — представництва закривають (експати їдуть додому), а автодилери також починають торгувати б/у авто. Враховуючи заборону на ввіз авто старше 5−6 років, ціи на б/у авто все рівно (не сильно правда, бізнесмени не дадуть) падають, люди з грошима купляють собі авто, а 9 млн автовласників залишаються в збитку, адже тепер, щоб поміняти авто, їм доведеться продавати по значно нижчій ціні. В результаті 9 млн автовласників незадоволені і їздять на своїх старих авто, автобізнесмени з ВР задоволені і рахують прибуток; задоволені люди, які до цього не мали авто, зате мали $ 5−10 тис. Автозаводи інвесторів не цікавлять, іноземці поїхали додому.
Автодилери? А вони ділят ринок б/у авто з нардепами — власниками комісійних площадок.

Люди? А про них хіба взагалі хтось думає? Йде боротьба бізнес угруповань за авторинок і споживачів. Люди будуть купувати тепер б/у авто у тих же автодилерів. А щоб не було бажання з’їздити людині самій до ЕС введуть чергові подарунки, накшталт ускладнення процесу сертифікації авто на ввіз, посилять контроль за вивозом валют, ще більше ускладнять візовий режим і т.д і т.п, в цьому напрямку у наших державотворців завжди знайдеться купа свіжих ідей. В результаті ввозом б/у авто зможуть зайнятись лише автобизнесмени.

Хоча навіть за такого розкладу, прийняття закону було б вигідним. Але завдяки деяким депутатам, про европейські авто за адекватною ціною українцям можна буде лише мріяти.

 

Немає коментарів до публікації

Написати коментар